♦️ رفع عیب روغنسوزی و دود اگزوز:
http://Darbandsar88.blogfa.com
✅ دود آبی:
✴️ چنین دودی معمولا رایحهای مانند نان برشته سوخته شده دارد. در این حالت باید سطح روغن را در موتور کنترل کرده و در صورت پایین بودن میزان آن، باید روغن اضافه کرده تا به سطح عادی برگردد.
http://Darbandsar88.blogfa.com
هرگز اجازه ندهید سطح روغن موتور از میزان معین پایینتر آید چون در اینصورت موتور لطمه و آسیب کاملا جدی میبیند. برای پی بردن و تشخیص اینکه رینگهای پیستون و یا خود پیستون خراب هستند یا نه، باید آزمایش کمپرس پیستون را انجام داد که در صورت پایین بودن فشار و کمپرس، وجود چنین عیوبی قطعی است.
http://Darbandsar88.blogfa.com
✅ دود سفید:
✴️ اگر دود، مربوط به سوختن ماده خنککننده باشد اصطلاحا به آن دود شیرین میگویند و اگر فقط بوی سوختگی باشد مربوط به سوختن مایع هیدرولیک گیربکس است. در این وضعیت ابتدا باید سطح مایع خنککننده را کنترل کرده و پس از آن اقدام به کنترل روغن هیدرولیک داخل گیربکس کرد. چنانچه سطح مایع خنککننده پایینتر باشد و یا موتور بیش از حد گرم شود و درجه حرارت آن بالاتر از حد نرمال باشد باید آزمایش فشار را انجام داد تا مشخص شود که آیا سیستم خنک کننده قادر به حفظ و تحمل فشار بوده یا خیر؟ چنانچه سیستم نتواند فشار را تحمل کند به معنای آن است که واشر سرسیلندر خراب شده و نیاز به تعویض دارد.
http://Darbandsar88.blogfa.com
اگر فقط سطح روغن گیربکس پایین آمده بود باید با ریختن روغن، سطح آنرا به حالت عادی برگردانید و اقدام به بازرسی و کنترل لوله مکنده از گیربکس به موتور بنماید و اگر مشاهده کردید که آن لوله دچار مشکل شده باید اقدام به تعویض سوپاپ وکیوم مدولار که در گیربکس وجود دارد کرد.
http://Darbandsar88.blogfa.com
✅ دود سیاه:
✴️ اگر اتومبیل شما قدیمی بوده و دارای کاربراتور است باید ساسات اتوماتیک آنرا کنترل کنید و اگر موتور آن خیلی قدیمی نیست و مجهز به سیستم سوختپاش انژکتوری بوده، فشار انژکتور که عمل سوخترسانی انجام میدهد را کنترل کنید. آخرین مرحله مربوط به بازرسی فیلتر هواکش است ( در صورت اطمینان از صحت عملکرد سنسور اکسیژن).
سطح ,blogfa ,darbandsar88 ,کنترل ,روغن ,دود ,darbandsar88 blogfa , http darbandsar88 ,blogfa com ✅ ,در صورت ,مربوط به , http darbandsar88 blogfa ,darbandsar88 blogfa com ✅
درباره این سایت